Ехо-репітер за $4

Репітер підключається практично до будь-якого типу трансивера і призначений для видачі інформаційних повідомлень, наприклад, про способи відкриття репітера, а також запису мовних повідомлень з подальшим відтворенням. Надзвичайна простота забезпечила відмінну надійність пристрою. Незважаючи на простоту схеми, ретранслятор володіє чудовими параметрами, яких не мають дорожчі і розкручені пристрої. Пам’ять репітера дозволяє зберігати сумарно 2хв (DD1 M25P16), 5.5хв (DD1 M25P32) або 11хв (DD1 M25P64) звукових повідомлень (SR = 12500). Одним із завдань при розробці було застосування масової неспеціалізованої і дешевої SPI-пам’яті.

Налаштування складається всього з 2-х операцій: установка частоти (установка BaudRate) і установка рівня мовчання.

Репітер може підключатися до трансивера 2ма різними способами: з використанням сигналу шумоподавлювача (сигнал SQL_IN) і без використання сигналу шумоподавлювача.
Простота схеми дозволяє зібрати ретранслятор НЕ виготовляючи повноцінну друковану плату: макетна плата або плата, вирізана різаком, працює також добре, як і зроблена заводським способом.

Програмне забезпечення, написане спеціально для ехо-репітера, дозволяє протягом декількох хвилин повністю налаштувати пристрій. Однак, при бажанні, “тонку” настройку свого пристрою можна зробити за допомогою консольних утиліт. Карта пам’яті і подробиці процесу програмування знаходяться в описі пристрою, який можна завантажити тут

Інсталяційний пакет програмного забезпечення, документацію і прошивку можна взяти тут

Від себе додам, що з першого разу виготовлення цього повторювача супроводжу багато питань і проблем. Але насправді в мануалі дійсно все розписано і розжовано. і як тільки ви зрозумієте як це має налаштовуватись, то зрозумієте що дійсно все дуже просто. В мережі зустрічав відгуки людей, які так і не змогли повторити схему.

Особисто я зібрав і налаштував уже кілька таких, і ще буду повторяти. Проект дійсно заслуговує уваги.


Мої власні рекомендації:

— я використовую 4 контактні СПІ-флеши. їх можна “здути” з любої старої техніки - БІОСи материнок, відях, ЕЕПРОМ роутера, любий девайс з пам’яттю під прошивку і т .п. перед використанням гляньте чи вам вистачить об’єму. не забудьте перевести мегабіти в мегабайти! ділячи на 8.

— для BR запаяйте тактову кнопку на плату.

— для програмування окремий джампер

— конденсатори 0,1 по входу і виходу краще замінити на 0,47 чи 1 мкф, електроліт любий. це додасть басу, при 0,1 звук сухенький.

— можливо буде правильно на плату ввести зразу підстроєчні конденсатори для регулювання рівню гучності по входу і виходу

— підключайте плату через лінійні входи і виходи (сервісний чи аксесуарний роз’єм). використання смікера, мікрофона чи тангенти знижує якість звуку дуже сильно.

— запасіться жменею 13их тіньок, при програмуванні без навичок полюбому кілька запорюються через фюзи і йдуть в глуху оборону. думаю паралельно варто спаяти реаніматор тіньок

Восстановление микроконтроллеров ATtiny13 - Информация по МК, FAQ - Микроконтроллеры - Каталог статей - Собери свою радиосхему! Сайт радиолюбителей.

https://www.drive2.ru/b/1987351/

Черговий папуга працює.

Так як останній раз плату збирав років 5-7 назад, вже все позабував. Потратив добу щоб знову роздуплитись. Отже КІЛЬКА ВАЖЛИВИХ ПОРАД:

  • флеха може бути більше ніж 2564. поставив 25128 і все працює
  • програматор k-line має бути якісний або ЮСБ на FTDI232 або СОМ на МАХ232. китайщина ЮСБ-ТТЛ не проканала.
  • прошивши перший раз звуки, або не прошивши (тим більше), якшо потім хочете поміняти звукові файли обов’язково ставим галку стирання пам’яті! записуєм усі звуки по новій а не виборочно, і саме головне прописуєм заново праву частину - пресети. інакше буде бита адресація файлів і починається свистопляска. Тобто пресети записуєм завжди при настройці. а от при зміні пресетів, звуки не обов’язково.
  • прошивка тіньки то ще та забавка, фюзи виставити головоломка пздц. даю скрін як має бути.

  • рекомендую прошити меседж 0,5-1 секунду, можна не звуком а тишиною. особливо якшо рації працюють з субтонами, бо кожне радіо втрачає якісь долі секунд на декодування тонів і щоб не ковталось перше слово треба от такий відступ.
  • на місце контактів BR і PR краще впаяти тактові кнопки.
  • підключення до популярних ІСОМ ф110…210 не дуже зручне, нема звідки взяти сигнал SQL. додатково збирав плату на транзисторі інвертора сигнала з п’ятачка BUSY. VOX не дуже надійно таки.