### Як читати звіти про погоду METAR?
METAR - це абревіатура, що розшифровується як Meteorological Terminal Air Report, і це надзвичайно практичний спосіб передачі даних про погоду, який в основному використовується пілотами. Міжнародна організація цивільної авіації (ІКАО) забезпечує їх стандартизацію по всьому світу, хоча все ще існують деякі регіональні відмінності в одиницях, які використовуються. Ви побачите, що звіти METAR подаються на вкладці погоди для аеропортів на Flightradar24 https://www.flightradar24.com/data/airports/hnl/weather .
Пілоти з першого погляду можуть побачити всю відповідну інформацію про погоду для даного аеродрому. Тож якщо ви одного дня хочете стати пілотом або просто сподіваєтесь одного разу вразити пілота, ось коротке пояснення, як декодувати METAR.
Для початку це може допомогти ознайомитись з Авіаційним метеорологічним центром у США
https://www.aviationweather.gov/metar. Агенція надає багатий набір даних про погоду авіаторам, і навіть для непілота може бути цікаво оглянути їх дані. Він управляється Національним управлінням океанів та атмосфери, також відомим як NOAA, одне з найповніших джерел даних про погоду у світі.
Інформаційні повідомлення METAR в Україні можна приймати на кількох частотах від різних аеропортів:
[URL=https://i.imgur.com/2Ju70oV.png][IMG]https://i.imgur.com/2Ju70oV.png[/IMG][/URL]
**Розшифровка METAR**
Давайте подивимось на поточний METAR (на момент написання статті) для Гонолулу (HNL). Ми просто вводимо його код аеропорту ICAO (PHNL), і якщо ми вибрали „необроблений” METAR, то отримаємо такий рядок:
PHNL 250953Z 05007G17KT 10SM FEW024 FEW040 27/19 A3001 RMK AO2 SLP163 T02670194 403220261
Найголовніше, що слід знати, це те, що звіти METAR, які на перший погляд можуть здатися нерозбірливим безладом, завжди дотримуються цього шаблону, і кожен блок налаштований так, щоб подавати інформацію якомога менше символів:
Місце - Дата та час - Вітер - Видимість - Явища - Хмари - Температура - Тиск
Ви можете не заморочуватись, і AWC виплюне «розшифровану» версію, яка перекладе це більш-менш простою англійською. Flightradar24 також декодує найрелевантніші метеорологічні дані та розміщує їх на початку кожної сторінки аеропорту на сайті. На сторінках даних аеропорту можна побачити останні 72 години METAR для більшості аеропортів.
![Flightradar24 METAR сторінка HNL](https://www.flightradar24.com/blog/wp-content/uploads/2020/08/HNL-Metar-FR24.jpg)
_Flightradar24 показує METAR, а також деталі погоди простою англійською мовою._
Однак для цілей освіти давайте дотримуватись необробленої інформації та проходити по частинах:
**PHNL** = аеродром, міжнародний аеропорт Гонолулу Даніеля К. Інує . Як уже згадувалося, тут використовується код ICAO, а не найпоширеніший трибуквенний код IATA (HNL). Два коди іноді схожі, як і в цьому випадку. Однак деякі коди ICAO невпізнанні для тих, хто знайомий з кодами IATA.
**250953Z** = дата та час звіту. 25 у цьому випадку - день місяця (сьогодні), а час - 0953 зулуський час, також відомий як середній час за Грінвічем.
**05007G17KT** = умови вітру. 05007 означає, що вітер дме з 050 градусів істинно зі швидкістю 07 вузлів, пориви (позначені "G") до 17 вузлів (knots). Якщо вітер нестійкий, VRB замість напрямку вказуватиме, що він є “мінливим”. Якщо вітру майже немає, з’явиться “00000”. До речі, швидкість вітру - це середня швидкість вітру у вузлах за 10 хвилинний період, що передував спостереженню.
**10SM** = видимість. У США використовуються "статутні милі", тому в цьому випадку видимість становить 10 статутних миль (або вище). Найчастіше це буде виражатися в метрах, до 9998. Показання 9999 означало б видимість понад 10 кілометрів. Показання 0000 вказує на видимість менше 50 метрів.
**FEW024 / FEW040** = хмарний покрив. FEW означає, що це звучить - що хмар мало. Але для погодних ботаніків серед нас FEW визначається як від 1 до 2 окт (одиниця виміру для кількості хмар https://www.metoffice.gov.uk/weather/guides/observations/how-we-measure-cloud). Цифра, яка йде далі, вказує на висоту, на якій знаходяться ці хмари. Тож у цьому випадку кілька хмар на висоті 2400 і 4000 футів над аеродромом. Ви також можете побачити SCT (розсіяно), BKN (зламано) або OVC (похмуро). CB або TCU вказували б на конвективну хмару в цьому районі. І тут добре знати термін CAVOK, що означає хмару та видимість в порядку, який відображатиметься, коли поблизу немає значної погоди, а видимість становить 10 км і більше.
**27/19** = температура та точка роси. У цьому випадку температура становить 27 градусів Цельсія, а точка роси - 19 градусів Цельсія.
**A3001** = атмосферний тиск, він же налаштування альтиметра. У США це виражається у рт. Ст., Отже, це відповідало б 30,01 дюйма ртутного стовпа (А просто означає «висотомір»). В інших частинах світу це число відображатиметься в мілібарах або гепатокаскалях. Ця цифра використовується пілотами, щоб забезпечити висотомірам відображення правильної висоти.
**RMK AO2 SLP163 T02670194 403220261** = доповнення, які можуть дати більш повне уявлення про погодні умови, але також можуть бути дещо складнішими для розшифровки, принаймні для початківців. Ця частина вимагатиме трохи більше запам’ятовування або зберігання посібника під рукою для консультації. Але в цьому випадку ось що все означає:
**RMK** вказує "Зауваження".
**A02** повідомляє нам, що це автоматизована станція, яка має датчик опадів.
**SLP163** повідомляє нам, що "тиск на рівні моря" становить 163 мб.
**T02670194** - це погодинна температура та точка роси більш детально - у цьому випадку 26,7 Цельсія та 19,4 Цельсія відповідно.
**403220261** - це цілодобова максимальна та мінімальна температура, яка позначена на початку позначкою «4». "0" у цифрі дві та цифрі шість означає, що число є позитивним (для негативних температур другою та шостою цифрами буде "1"). Так у цьому випадку: 32,2 та 26,1 Цельсія відповідно.
Це далеко не вичерпний перелік усіх кодів, що використовуються у METAR, але він повинен зайняти вас досить далеко при декодуванні цих найважливіших. Тим з вас, хто пройшов це далеко, ви можете насолодитися подальшим прочитанням цього посібника з декодування METAR http://www.dixwx.com/wxdecoding.htm . Сюди також входить повна таблиця для декодування всього, що може з’явитися.
Якщо після усього цього вам потрібен виклик, ось особливо довгий METAR:
KORD 102049Z 25031G54KT 1 / 2SM R10L / 4500VP6000FT + TSRA BKN035 BKN050 BKN070 OVC200 30/23 A2985 RMK AO2 PK WND 27054/2049 LTG DSNT ALQDS RAB38 TSB38 PRESRR FRQ LTGICCCCG.
Габріель Лі https://www.flightradar24.com/blog/how-to-read-metar-weather-reports